29/12


Okej, ett inlägg bara för att visa hur långt jag kommit på min klänning som jag beställde tyg till.

Jag lekte med ett gammalt lakan som jag klippte i sju delar och det fick bli grunden för klänningen. Jag har visserligen gjort mönster själv en gång förut, men aldrig ett som passat så bra. Sedan sydde jag upp det till en klänning i marinblå satin som jag plåtade med min brors kamera. Jag måste erkänna att jag inte förstod mig på inställningarna, därav de snygga bilderna. I alla fall så har jag inte fållat eller sytt upp den på bilden, och inte fixat till den vid bysten heller. Därför ser den lite korvig ut både uppe och nere.




Efter det rynkade jag två delar chiffong som jag sydde fast i sidosömmarna. Och med tanke på att jag aldrig gjort något sådant, eller visste hur jag skulle ta ut mönster till det, blev jag nöjd.
Den är fortfarande varken fixad längst ner eller vid bysten, så korvigheten finns kvar. Men det är i princip bara det som måste göras nu.



Suddig, rynkad chiffong:



Tanken var att satinets glansiga yta skulle synnas igenom det tunna tyget, och det fungerade helt okej, även om det gärna skulle få vara tydligare.
Och jag misstänker att jag får ta nya bilder sen och byta ut de här om någon faktiskt skall kunna se vad de föreställer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback