5/12


Mitt projekt för att slippa kjolen blev att sy en klänning med överdel av satin och underdel av chiffong och tyll.
Den är rätt enkel, men jag har tyvärr inte hunnit så långt som jag planerat, eftersom jobbet har tagit upp en del av min tid. Dessutom har bristen på blixtlås och knappar gjort att jag lyckats sy in mig i överdelen några gånger, och att ta sig ur den utan att sprätta upp allt tog ett bra tag.
Nåja, nu är det bara kvar att finpusta överdelen lite och att sy ihop de båda delarna. Och lyckas lista ut om jag skall ha knappar eller blixtlås i den.

Nu har jag iaf beställt tyg till en klänning jag planerat på ett tag, så jag slipper använda överloppsbitar och försöka pussla ihop saker. Jag hoppas bara att det kommer att fungera att få ihop den, jag har aldrig rynkat tyg förr så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback