pusselbitar på plats

 

Så, efter vissa lösenordsproblem skall jag försöka börja uppdatera här.

 

Under veckan har jag börjat sy på en kjol jag ritade mönster till för snart ett år sen.

 

Den består egentligen till största del av stora pusselbitar som jag försöker sicksacka ihop. Jag vet att det låter liter som ett dåligt examensarbete, men jag gillar tyg och jag gillar pussel, så jag tänkte att det skulle vara roligt att kombinera de två. Och för att lugna de få som hittat hit, det ser inte ut som ett färgglatt lapptäcke, jag gillar stilrena, raka linjer och enkla färger.

 

Nåja, alla bitar är på plats nu, efter väldigt mycket bråkande med symaskinen. Det är egentligen bara att jämna till vissa av dem och att sy ihop de båda sidorna så är den klar.

 

Jag är lite nyfiken på vad för tyg det är jag använder. Jag har absolut ingen aning. Det köptes till en klänning för något år sen, och var kanske lite väl ivrig i att få komma hem och testa sy i det, så jag frågade inte. Nåja, förhoppningsvis lär jag mig sådant senare.

 

Ikväll tänker jag försöka experimentera ihop något av restbitar, bara för att ta en paus från den i alla fall. Jag tror på att avsluta det man påbörjat, men det kan vara skönt att ta lite distans ifrån det en kväll i alla fall. Speciellt just nu när jag börjar bli galen på att försöka sy jämna, runda former.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback