LINING 2


Det blev en liten miss i planeringen när jag försökte räkna ut ut hur mycket tyg jag skulle ha till fodret,
kort sagt: foderkjolen har en viss lapptäcke-feeling över sig nu.
Men annars har det gått bra. Lite fixande i kanter, fålla och pressa till så är den delen klar.

Så här ser det ut nu (ja, man har mjukisbyxor på sig när man är sjukskriven, även när man skall vara med på bild. Det är som shorts på semestern även om det regnar. Man har liksom inget val):


Under gardintyget finns alltså mer foder som sitter fast i kjoldelen. Det skall komma på ytterligare en gardintygsöverdel, och de två skall få kjoldelar till.
Frågor på det? Nej? Bra.

Kommentarer
Postat av: Sessan

Jag gillar oxå dessa inlägg fast det är mina egna. Nu har jag bara 2 delar kvar & det är en bröllopsutställning & bröllopsbuketter kvar. Tur man kan gå tillbaka i kategorierna.



Vad duktig du är, själv kan jag knappt sy upp byxor ;)

2012-04-02 @ 20:04:32
URL: http://impalaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint det blir! :)

2012-04-02 @ 20:07:00
Postat av: Johanna

Du är så duktig och flitig. Önskar jag med hade tid att sy kläder för det är ju så himla roligt :(

2012-04-02 @ 21:38:54
URL: http://signeratjohanna.blogg.se/
Postat av: Luxxie

Det ser ju ut att bli bra, verkar himla svårt att sy. Du är ju jätteduktig!



Vi köpte maskerna färdiga i papper, men då var de bara vita. Sedan har vi målat med hobbyfärg och satt på scrapbooking dekorationer på dem :)



oj, jo, jag kan ju förstå att det inte blir så lätt då. Det låter bra med vardagsträning ;)

2012-04-03 @ 11:56:18
URL: http://luxxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback