A ROOM IN THE LOCAL SALOON

 
För en vecka sen var planen att fixa nya tapeter och lägga nytt golv.
Nu har vi rivit ut två garderober och insett att vi måste måla om taket och diverse dörrkarmar. När Gab skar bort lite tapeter i köket (alltså vad är grejen med att lägga tapeter en bit över lister och tak? DON'T DO THAT!) började jag misstänka att det kanske gått lite för långt.
Nåja, hittills har det otippat nog gått kalasfint, och förhoppningsvis flyter resten på lika bra. Imorgon skall vi kirra lite mer färg och sen skall det nog börja se ut som en hall igen.
 
Det är svinkul att riva saker och kladda på färg, om man bortser från att jag inte kan sy något. Det finns liksom inte plats att lägga ut tyg någonstans.
Men så fort vi börjar bli klara åker symaskinen fram och ett par blåa shorts med fickor och foder skall tillverkas. Tyget skulle egentligen användas till min frivolitetsklänning men det blev alldeles för ljust efter tvätt.
But hey, jag klagar inte, shorts blir awesome!
 

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hej Linda,
vilket projekt, kul att dra igång lite renoveringar! Skulle du inte vilja visa upp det på Byggla? Du får en välkomstpresent om du är intresserad. Maila mig så berättar jag mer! :)
/Vendela på Byggla

2012-08-06 @ 13:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback