NORA

Eftersom det är så jäkla fint väder idag och jag fortfarande inte fattat så mycket av min kamera fick Nora agera modell idag.

Och jag vet ju såklart inte hur det egentligen skall gå till, men jag tvivlar på att hon var ett jättebra val för en nybörjare.
Att försöka plåta någon väldigt liten med väldigt mycket energi, som dessutom inte kan basic kommandon som "vääänta lite", "stilla" och sånt, var liksom inte lätt.

Såå, de första ungefär 115 bildena föreställer vitt sudd som entusiastiskt skuttar omkring. Sen blev det i alla fall lite bättre, men fortfarande inte bra:


Seriöst, hon hade ansiktet vänt mot mig när mitt pekfingen hamnade på avtryckaren här, jag lovar.

Efter ett tag kom jag på att man kan muta henne med mat, och tja:


Synd bara att hon totalt missuppfattade från vilket håll hon skulle äta den.

Vi försökte med matskål också, men då grävde hon bara ner huvudet i den och allt man såg var en jättestor rumpa.
Tills mina fingrar var helt stelfrusna och jag skulle gå in.
Då lyfte hon försiktigt på huvudet och kollade på mig i några sekunder innan hon dök ner igen.


Mrahaha!

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Jag älskar den första bilden. Som ett lurvigt ägg med öron ♥

2012-01-23 @ 15:43:45
URL: http://tubbiecaust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback