LINING


Jag hittade ett finfint kjolmönster på nätet som håller på att bli nerderdelen på experiment 'gardinklänning med foder'.
Visstvisst, det borde kanske inte vara allt för komplicerat att rita ett eget, men jag är lat och ville att det skulle gå snabbt.
Det hade det säkert gjort också.
Om det inte vore för att sidorna vägrade bli lika långa hur noga jag än måttade och nålade fast tyget så det inte skulle dra iväg. Först när jag fick den geniala idén att mäta sidorna på mönstret (och insåg att bakstycket var mycket kortare än framstycket) lyckades jag knåpa ihop det.
Så det blev nästan en timmes bråkande med tyg i onödan, men nu är det på gång.
Yep.


Som sagt, nålanålanåla.


Första foderdelen blev lite vobblig (om det inte är ett ord blev det nyss ett, om det är ett ord men inte kan användas så här kan man det nu) och så, men det passar väldigt bra och så sitter ju fast i alla fall.

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

alltså jag avundas dig, när du syr och pysslar och fixar.. det verkar så fruktansvärt trevligt. Och själv blir jag bara rastlös och slarvar ihop något istället :/

2012-03-31 @ 10:38:14
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Johanna

Konstigt att det vägrade göra som du vill! :/



SV: Haha, du får kalla mig PussJorvas om du vill. Men ja, mitt riktiga namn är ju Johanna (dock kallar ingen mig det heller, utan "Jörvsan", "Jojjo", "Järvis" och "Johnny"... så jag reagerar knappt på Johanna nu för tiden :D

2012-04-02 @ 21:32:00
URL: http://signeratjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback