WHY I ALWAYS DRESS IN BLACK

 
Jag tänker försöka mig på att sy en DLS. En väldigt enkel sådan i svart (nähä?) jersey. Och så några detaljer på det, om jag lyckas klura ut hur jag skall få dit dem.
Nå, framtida problem tar vi senare!
 
Ett mönster från stoff&stil får fungera som grund idag.
Hm, undrar förresten vad som hände med klänningen jag egentligen skulle använda mönstret till när jag köpte det. Måste nog rota runt lite sen för att se om den ligger halvfärdig nånstans. Ännu en spännande dag, tjoho!
 
 
Förresten, någon som vet om det finns nåt smidigt sätt att få mönsterdelarna trådrakt på enfärgad jersey med lite sned stadkant? Att sitta och studera en miljard maskor på fem centimeters håll känns liksom inte speciellt givande.

Kommentarer
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

det där med trådraken är inte precis så lätt alla gånger.

2012-09-13 @ 19:21:22
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Signerat Johanna

Duktig du är! Har dock tyvärr ingen aning om det med trådarna :/

2012-09-14 @ 11:25:19
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback