WITH A PINEAPPLE HEART

 
Igår skulle jag läsa igenom hela internet (ungefär. i alla fall det jag missade när jag var hemma)
Det gjorde jag inte.
Istället låg jag på soffan och snorade, hostade och tyckte lite synd om mig själv.
Nåja. Rätt trevligt att bryta av migränen med lite förkylning ändå, omväxling förnöjer!
 
Hur som helst:
Jag gjorde ju klart en liten Pineapple Heaven (vänstra bilden i länken) förra veckan, och herremintid vad många gånger jag har bestämt mig för att påbörja det där mönstret och genast lagt ner. Det ser så sjukt knepigt ut.
Eller inte som de mönster jag är van vid i alla fall.
Men vettni, den här gången fungerade det!
 
Jag hann med några varv i Malmö innan det var dags att sätta sig på tåget, och det kändes ärligt talat som att det nog inte skulle bli något av den, men jag fortsatte ändå. Något måste man ju göra när man reser. Och knutar är kul liksom.
 
Så fick jag ihop den när jag var hos mina föräldrar, och det här är första gången mamma inte har gett mig beröm för en duk jag gjort:
Måste erkänna att jag var rätt osäker själv. Det såg liksom inte så lovande ut.
 
Men den var ju ändå klar, så jag testade att blocka den.
Och jag borde nog ha fixat till den lite mellan varje varv, för lite vind blev den, men ändå:
Tahdaa! En duk!
 
Nu vill jag göra den större varianten, och vara skitnoga från början.
Synd bara att jag inte kan hitta ett mönster till den. Inte ens att köpa.
Så jag överväger att lägga ner halva mitt liv på att försöka klura ut det själv, men det känns ju möjligtvis lite väl överambitiöst.
Kanske.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Lägg det efter hur mycket fritid du har! Lägg en tredjedel eller så av ditt liv, så kanske du inte ångrar dig när du blir gammal och rynkig!

2013-06-20 @ 22:40:31
URL: http://www.ellets.se
Postat av: Liie

Krya på dig!

2013-06-21 @ 02:03:36
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Alicia

Hahaha, trasselbilden! Men jag är helt mållös av hur grym du är. En dag ska jag också lära mig virka något annat än halvstolpar.

2013-06-25 @ 14:53:03
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback