CHIFFON AND LACE

 
Det har gått lite segt med den där frivolitetsklänningen nu, men jag har faktiskt en väldigt bra anledning.
Jag tänker nämligen sy den i chiffong.
Och ja. Jag vet ju förstås inte vad ni har för erfarenheter av chiffong. Men mina är väl lite sådär.
Jag gillar det jättemycket, tills jag tar i det. Då kommer jag liksom ihåg hur extremt drygt det är att lägga saxen i. 
 
Men nu har jag letat igenom hela internet med alla "hur syr man i chiffong"-sökningar jag kommit på, och jag tror att det skall gå bra. 
 
Och ungefär så här har det ett ut ett tag nu. Om man bortser från att jag tagit bort en del från axlarna och i ärmhålen på min snygga bomullsklänning för att få det att passa ihop lite bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback