YUMMY YUMMY YUMMY

 
Som vissa av er säker redan vet brukar jag undvika köket.
Dels för att det är så förbaskat tråkigt att laga mat och dels för att jag ärligt talat inte är speciellt bra på det
 
Men idag hade jag inte något val (i ett svagt ögonblick råkade jag säga "om du gör det så lagar jag mat" när Gab undrade vem som skulle spackla. Bummer!), så helt plötsligt stod jag i köket bredvid en fläskfilé och gjorde mitt bästa för att svira ihop en middag.
 
Soltorkade tomater, olja, salt, peppar, vitlök och basilika till fyllningen.
Lite honung och vitvinsvinäger användes också, men de ville inte vara med på bild. 
 
Jag fick någon form av aha-upplevelse och insåg helt plötsligt varför tv-kockar alltid ser så svettiga ut:
Det är för att de pressar vitlök, LIKE A BOSS!
(Här med stekspade som rekvisita)
 
Tråkigt kött:
 
Gott kött:
Eller nåja. Men på väg att bli i alla fall.
 
Sen tog det sjukt länge och fyra händer för att åstadkomma den här korven:
Och av någon anledning misstänker jag att ni kan se att vi inte gör sånt här speciellt ofta.
 
In i ungen i 40 minuter och sen är det bara att mumsa på!
 
Tyvärr började matchen mellan Ryssland och Slovakien när äggklockan ringde, så jag var liksom inte helt pepp på att få till en bild av det färdiga resultatet.
Men ja.
Det såg ut som mat. Och smakade mat.
 
Två tummar upp!

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

BRAAA JOBBAT! Jag gör bara lättlagat eller olagat just nu, för det är sååååååå tråååååkigt att laga åt sig själv.

Då kan jag tacka Dr Oetker som har kommit till undsättning många gånger ;)

2013-05-13 @ 10:19:30
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback