TATTING

Nu är jag nääästan bästis med kvinnan på Södra Garn!
Jag var in en sväng dit efter jobbet och köpa garn (nähä?) till mina frivolitetprojekt.
Lite lagom knepigt bara när jag inte visste vad för slags garn det skall vara, och hon inte visste vad frivoliteter är för något. Efter en väldigt beskrivande förklaring ("Alltså typ som att fingervirka, fast det blir mer som spets, som knyppling, fast inte lika komplicerat") hittade vi nåt vi tror att kan fungera.
Och så lovade jag att komma tillbaka och visa hur det blev sen.

Ett ljusblått blev det i alla fall, och så fick jag med mig kanske världens pluttigaste virknål.

Jag misstänker att jag snart börjar lukta stammis. Och jag gillar det.

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: AHAH nej det tror jag inte du hade:D tränar du ngt?

2010-10-20 @ 15:40:52
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: PussJorvas

Åhh spännande :D Du är så duktig! Borde kanske öppna din egna syatelje?

2010-10-20 @ 21:53:31
URL: http://pussjorvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback