WHEN I'M 64

 
Efter 47 052 dubbelknutar är duken äntligen klar! 
Det blev några små ändringar från orginalmönstret (som man kan titta på här om man vill), och den blev inte riktigt lika jämn som jag hade hoppats på, men jag är rätt nöjd ändå.
 
Som sagt, det är svårt att hitta golvyta här, så vårt för tillfället lite lätt avskalade och fläckiga hallgolv fick duga.
 
Jag la nog aldrig upp nån vettig bild på första duken jag gjorde efter det här mönstret, så den fick vara med på ett hörn. Herremintid vad stor och klumpig den känns, och då är ju egentligen inte virkgarn sådär jättetjockt. Skrynklig är den också, men det beror på att den varit nerkorvad i en låda.
Det är förresten den vita som är stor (ungefär 60 cm i diameter), inte den rosa som är überliten.
 
 
Det känns som att symaskinen har samlat damm lite för länge så det blir nog inte fler dukar på ett tag nu.
Om jag inte hittar ett mönster som ser svinkul ut alltså. Vilket antagligen kommer att hända. Men jag skall försöka undvika dem i alla fall.
 
Nu dags att slänga upp lite tapeter!

Kommentarer
Postat av: Liie

Ojojoj vilket arbete! Måste ju ta hur lång tid som helst att göra en sån där duk! :)

2012-08-25 @ 16:35:19
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Ellet

Den är ju JÄTTEFIN!

2012-08-25 @ 18:41:37
URL: http://rostmackan.blogspot.se/
Postat av: Luxxie

Wow, vad fin! Så himla läckert att det går att knyta så fina spetsar.

2012-08-25 @ 19:12:47
URL: http://luxxie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback