'YOU'RE KINDA SMALL'

 
Jag har ju lite komplex för att jag inte kan sticka, så i helgen bestämde jag mig för att jobba på det.
Det går framåt. Hur man skall göra och att läsa mönster är inte några större problem, men att få stickningen att se ut som jag vill är en annan sak.
 
Hur som helst, för att få lite tips klickade jag runt på youtube en stund, och där råkade jag snubbla över Chunky Yarn Crochet Cap och Patched/Pyramid Beret (Crochet Tutorial).
Jag har aldrig virkat i hela mitt liv och den största virknål jag äger är Boye 8/1,5 mm (ingen aning om vad det innebär egentligen, trots att jag lagt ner säkert tio minuter av mitt liv på att försöka ta reda på det nu), men ändå lät det som en skitbra idé att testa.
 
Och visst, jag var med på att de antagligen skulle bli rätt små, men inte riktigt så här små:
 

För att vara mina första försök är jag rätt nöjd ändå, jag hade liksom förväntat mig två garnbollar med en massa ojämna knutar överallt.


Kommentarer
Postat av: Luxxie - Kreativt kaos

Mycket fina! Grymt bra jobbat, och ett första försök dessutom :)
man brukat mäta nålarna i millimeter, så det där var en nål som är 1,5 mm bred. :)

Svar: Aha, så det är faktiskt så enkelt? Den där åttan gjorde mig lite förvirrad. Tack :)
phyllisholly.blogg.se

2012-11-05 @ 17:27:47
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Liie

Åh jag älskar miniatyrgrejer, vad söta dom blev!

2012-11-06 @ 12:02:31
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback