YESTERDAY

 
Hej hörrni!
Jag är lite upptagen med att titta på hockeyn just nu (Ryssland spelar mot Frankrike och Frankrike leder. VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?) men tänkte ändå passa på att uppdatera er om mitt senaste projekt.
 
Jo, anledningen att jag lärde mig hur man gör frivoliteter var ju för att nångång försöka baka in dem lite snitsigt i nåt plagg. Och det har ju ärligt talat gått lite segt på den fronten. Men nu, nu är det på gång!
 
Första gången jag tvättar ett frivolitetsprojekt. Mest seriöst någonsin! Annars brukar trådskapelserna bara bli nerkorvade i en låda när de är klara. Måste nog bli ändring på det (eller så får jag skaffa en till låda)
 
Och så försöker jag göra ett passande mönster till.
Går rätt bra hittills, vi får se om det blir något av det här.
 
Hm. tippar på att det hade underlättat en hel del med en provdocka när jag skall försöka lista ut hur alla delar skall sitta ihop. Men det löser sig säkert. I nödfall får jag väl tvinga Gab att nåla fast allt medan jag agerar provdocka.
 
Nå, nu fortsätta titta på matchen!
 

Kommentarer
Postat av: Luxxie - kreativt kaos och konstigheter

Spännande, hoppas du får ihop något snyggt. Tror det vore himla fint med frivolter på ett plagg! :)

Svar: Jag har inte så jättehöga förväntningar på just den här klänningen, men det skall i alla fall bli roligt att försöka få ihop det :) Förhoppningsvis lär jag mig nåt ändå, så kanske framtida frivolitetsplagg kan bli riktigt bra.
phyllisholly.blogg.se

2013-05-09 @ 23:02:54
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Ellet

Oooh spännande!

Svar: Ja eller hur! Det kan gå lite hur som helst det här :)
phyllisholly.blogg.se

2013-05-09 @ 23:14:18
URL: http://www.ellets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback