UP FRONT THERE OUGHT 'A BE A MAN IN BLACK


Det ser lite knöligt ut just nu, ni vet ju att jag inte riktigt gillar strykjärnet. Men jag skall stryka allt på plats. Sen. Jag lovar.

Annars är de klara nu. Knappen är i och alla trådar är klippta. Gött.
Jag använde det här byxmönstret som jag gjorde lite förändringar i. Förutom att ta in och släppa ut lite här och var så skippade jag pressvecken, vek upp kanterna och gjorde fler och smalare hällor. Och så blev det diverse ändringar vid dragkedjan också, men det var ju inte frivilligt, det var för att jag inte förstod mig på mönsterbeskrivningen.




Eh, ja. Jag vred på mig för att kolla om jag ens var med i bild. Därav det lite sneda resultatet på sista bilden.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Det är ju asskillat att sy egna shorts! Vad är det dom säger i Project Runway, att byxor är svårast av ALLT att sy. Dom är jättefina! :)

2012-05-31 @ 22:10:43
URL: http://rostmackan.blogspot.se/
Postat av: Annika

Jättesnygga! Vad duktig du är! Du har väl sett mina snygga rosa byxor som jag hade på mig till Skara sommarland tidigt 90-tal? Dom hade jag sytt själv och var sååå stolt. Nästan i klass med dina shorts.. host ;)

2012-06-01 @ 10:21:18
Postat av: Signerat Johanna

Tycker dock att det var fint med lite ostrykt. Såg ut som om det var gjort med flit liksom. Jättefina shorts!!



Sv, Haha tack så mycket. Ja, det är ju typ så... bara det att jag kör på "allt klär en skönhet"-tjafset och envist har dem när dem är trasiga ändå.

2012-06-01 @ 16:14:45
URL: http://signeratjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback