MAMA SAID THERE'LL BE DAYS LIKE THIS

 
De första tolv varven på min lilla sytrådsduk gick kalasbra.
Förra gången jag använde det här mönstret fick jag ryckningar i ögat och skavsår på fingrarna innan jag hade kommit halvvägs, så det är säkert någon form av framsteg. 
 
Igår började jag på sista varvet, varv nummer tretton.
Efter ungefär fyra timmar av svordomar, frustration och klippa upp och börja om hade jag kommit så här långt: 
 
Och okej, det tar längre tid i början av ett varv, när man måste kolla på mönstret hela tiden (altervnativt ta bort och knyta om allt var tionde minut) så det kommer inte att ta riktigt så länge som man kanske tänker sig. 
 
Men ändå, just nu känns det som att ljuset i tunneln är en bra bit bort:
Det här kan liksom ta ett tag.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad fint det blir! :)

2012-08-17 @ 08:49:21
Postat av: Luxxie - Kreativitt deluxe

Mäkta imponerad! Jag fattar inte att du har sådant tålamod, jag skulle gett upp för länge sedan. Det blir ju en grymt fin duk!

2012-08-19 @ 17:32:45
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Signerat Johanna

Men vad gör det när det blir så himla fint? :)

2012-08-20 @ 17:18:08
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback