4/3


Det här med knapphål var nog inte min grej. Jag ville sy dem manuellt på maskin men det vägrar fungera när sömmen skall vara så tät och smal. Annars har jag sytt ihop hela testskjortan nu. Eller, det saknas en ärm, men den första blev så bra så jag struntade i att göra en till, det börjar liksom bli brist på lakan.

Jag tänkte ta någon bild igår och föreviga mitt mästerverk men kameran hann dö, och när jag fick igång den slutade min dator fungera, så jag skall fråga Gab lite snällt om jag får lägga in diverse bilder på hans dator sen senare. Förresten fick jag en kommentar av honom när han testade skjortan: "Det känns ju som en riktigt skjorta!", haha, högsta förväntningarna någonsin.

Kjolen ville inte riktigt alls. Snark.
Jag brukar alltid vara noga med att testa göra ordentliga mönster och sy upp i något gammalt, billigt tyg innan jag börjar klippa i något dyrare, men den där bristen på lakan och rådet "det är bara tyg, vi kan alltid köpa nytt." gjorde att jag tog fram saxen ändå. Måtten är bra, och egentligen skulle jag antagligen inte ha märkt att det inte skulle bli bra även om jag hade gjort en i lakan först, problemet är bara att satin inte har lika mycket fall som jag trodde. Det blev liksom mer eller mindre en kon fel väg. Tanken var att det skulle bli en veckad liten sak, men nu får det bli någon form av nödlösning.
Skall sitta och klura på det där ett tag. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback