I FOUGHT THE LAW AND THE LAW WON

 
Det var ett tag sen nu, men ändå:
Jag har köpt min första Burda Style!
 
Och jag positivt överraskad.
Den innehöll fler mönster, tydligarer instruktioner och mer tips och idéer än vad jag hade förväntat mig.
Nu har jag inte prövat nåt mönster ännu, men tidigare burdamönster jag använt mig av har fungerat kalasbra.
Överlag rätt nöjd alltså.
 
 
Men det här känns lite snopet:
 
 
Alltså jag fattar ju att de flesta anser sig ha någon form av problemområde som man gärna undviker att skylta med hur som helst, men ändå. Jag hade väl förhoppningar om att en tidning om sömnad skulle fokusera på hur man konstruerar plagg, och inte så mycket hurvida jag har rätt eller fel kroppstyp för det färdiga resultatet.
 
Jag gillar inte heller hur det bara handlar om att dölja kroppsdelar, det känns lite sorgligt. Jag tror (och hoppas) att de flesta även har något område på kroppen som man känner sig nöjd med.
Några "Denna blus framhäver magen" eller liknande hade varit trevligt liksom.
 
 
 
Fast jag måste erkänna att det vore rätt skoj att göra en hel döljer-outfit och se om det funkar.
 
Nå, nu lunch!
 

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Usch, vad hemskt att de har tagit den riktiningen på tidningen :/

2012-08-24 @ 18:53:51
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Patsy

Men nej, vad ledsen jag blir, Känns riktigt bakåtsträvande och fånigt det där.

Vilken fin blogg du har, skummade igenom frivoliteter-inläggena och blev så sjukt imponerad. Jag måste lära mig göra såna fina!

2012-09-18 @ 21:30:12
URL: http://patsydarling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback