MATLAGNING MED LINDA


Dagens middag: köttfärsbiffar med färdiga potatisklyftor och sallad.
Nomnom!

Förbredelser:
Kontrollera att köttfärsen som togs fram ur frysen imorse hunnit tina. Konstatera att det inte alls är köttfärs, snarare en mutation mellan grytbitar och biffar.
Läg väl märke till hur påsen dessutom läcker och nästan all köttsaft runnit ut på bordsduken.
Tvätta duken.



Några minuter innan potatisklyftorna skall in i ugnen går det bra att ta fram dem ur frysen och lägga dem på en plåt. Lägg väl märke till att du inte har potatisklyftor. Hitta några potatisar längst in i kylen som du i panik skivar till potatischips. krydda med salt och peppar, lägg in i ugnen.
Glöm att ta ut plåten ur ugnen i tid.



Stek köttet med löken du redan hunnit hacka innan du insåg att det inte var köttfärs.
Se hur hälften av den resterande köttsaften försvinner i pannan.
Lägg sedan upp wannabe-biffarna på en tallrik med ett lock över, och vinka hejdå till den sista saften.



Gör en sallad. Här det lite mer avancerade alternativet med gurka, tomat, rädisor och rödlök.



Sen gäller det att vänta i ungefär tjugo minuter på middagsgästen. Under tiden kan du passa på att ta lite bilder.

Tips: En mikro kan vara praktisk att ha till hands när ni väl får för er att äta.

...Alltså jag vet inte jag inte, men jag är inte helt säker på att det här faktiskt hjälpte mig i mitt "tvinga Gab ta bilder"-projekt.
(Salladen var i alla fall god!)

Kommentarer
Postat av: Klara

Det finns inte mycket som klår känslan av att skicka in ett arbete som man lagt ned så mycket tid på - befrielse, haha!



Det där ser låter ju inte helt fel!:)

2012-02-11 @ 13:02:47
URL: http://klaragenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback