IT'S MY PARTY

 
Jag tog en paus i städningen för att fixa det sista på linnet.
Nålar fållen, spolar upp lite ny undertråd, trär om symaskinen och för ner nålen för att fånga upp undertråden.
Där tar det stopp.
Försöker ännu en gång föra ner nålen igen för att fånga upp undertråden.
Nej.
FÖR NER NÅLEN FÖR ATT FÅNGA UPP UNDERTRÅDEN.
Maskinhelvetet stretat fortfarande emot.
 
Jag googlar runt utan att hitta något, rådfrågar ett stycke sambo om vad han tror att kan vara fel och får "jag kan kolla på det när jag kommer hem." till svar.
Så jag gör vad vilken annan lugn och saklig vuxen som helst hade gjort: rotar fram lite verktyg och börjar skruva isär symaskinen.
 
Efter ungefär 45 minuter av svordomar och frustration börjar jag inse att jag kanske skulle ha tänkt tillbaka på vad jag har gjort med symaskinen sen den senast fungerade.
Spolat undertråd.
Kollar upp mot den där lilla piggen man fäster soplen på och ser att den fortfarande ligger i spolningsläge.
 
Aha.
 
 
Här var jag nästan klar med att skruva tillbaka allt på plats igen.
Och om inte annat så är insidan av den sjukt ren nu i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Liie

Snyggt att du fick ihop maskinen igen, skulle jag aldrig klara! Kan du förresten rekommendera någon bra symaskin? Jag har velat ha en i flera år nu men köpet blir aldrig av då jag inte vet vad jag borde köpa för en.

2012-07-14 @ 03:09:29
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

haha bra att insidan är ren nu i alla fall! :D

2012-07-14 @ 16:14:06
URL: http://adaras.se
Postat av: Signerat Johanna

HAHAHHA, ditt knas. Men bra att du kom på det, hade ju varit pinsamt annars.. Jag är likadan.. fast jag kommer inte på saker själv utan jag får jämt stå där och skämmas xD Ringde exempelvis bovärden en gång för min lampa inte funkade. Lösning? Sätta i sladden.....

2012-07-17 @ 16:41:05
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback