(WHAT ABOUT HER HAIR)

 
Jag brukar inte vara sådär jättenoga med hur mitt hår ser ut, så länge jag inte får tillbaka den där inverterad giraff-looken igen brukar jag vara nöjd liksom. Men de senaste veckorna har det varit så slitet och jävligt så det inte går att känna sig bekväm med det. Det började se ut som kaos nångång i Mars och eftersom jag är lat har det bara fått vara ändå.
 
Ett rätt säkert tecken på att frisyren fått växa fritt för länge är jag inte kan se topparna i spegeln (för min skalle alltså, ni får gärna ha hår ner till rumpan om ni vill, jag tycker inte ni är sämre människor för det)
 
Så idag har jag rotat fram en kökssax och klippt av hårtussar till höger och vänster.
Och visst, det känns jäkligt fint just nu, inga slitna toppar kvar och sådär, men det ser väl inte helt lyckat ut.
Gab försökte skapa en mental bild av vad han skulle komma hem till och undrade vems frisyr jag har nu, alternativen jag hade att välja mellan var Lilla My, Stinky och Too-ticki. 
Too-ticki it is.
 
Nåja, jag har lärt mig (den hårda vägen) att alltid spara lite extra på längden och inte falla för impulsen att bara kapa av allt direkt, så det skall nog gå att snygga till lite.
Nu väntar jag på att Gab skall äta klart, och sen skall han få äran att leka frisör.
 
Tidigare idag:
 
Gillar hans försök att verka pepp, trots att han vet att det väntar ännu mer jobb när han kommer hem, heh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback