PINK DOILY

 
Nu känns det som att det blivit många frivolitetsinlägg här, men jag lovar att det här blir det sista på ett tag (jag är i och för sig inte helt säker på om jag kan hålla det, men jag skall försöka).
 
För sisådär 18 månader sen när nyss lärt mig uppskatta dessa dubbelknutar hittade jag ett mönster som såg rätt enkelt ut. Jag tyckte visserligen duken var skitful, men ändå, enkla mönster är ju rätt bra när man inte riktigt kan.
Två gånger påbörjade jag det, och båda gångerna hann jag knyta ungefär tre varv innan jag la ner. De brukar bli lite vinda och dra lite hit och dit ibland, men det var rätt extremt, så nä.
 
För ungefär en vecka sen försökte jag hitta nåt roligt knytprojekt när jag råkade klicka fram det igen.
Och visst, jag kom ihåg hur irriterad det gjorde mig. Och hur jag övertygade mig själv om att det nog var ett skitdåligt mönster.
Men ändå. Jag var ju liksom newbie på frivoliteter senast jag försökte mig på det.
Nu när jag har gjort några stycken borde det ju gå. Jag ville ju ändå knyta nånting, så varför inte liksom. 
 
Vid tredje varvet började det se lite knasigt ut igen, men jag körde på och tänkte att det säkert skulle gå kalasfint att fixa till sen med strykjärnet.
Och alltså.
Lite skruttiga brukar de bli, men ät en apa vad illa det här blev.
 
Så här vågig och dryg var den när jag började nåla ner den:
 
Ungefär en halvtimme senare var jag klar:
 
Sen fick den se ut som ett piggsvin i typ tusen år (okej, ett dygn) så det skulle bli lite lättare att stryka. Men NÄ, jag fick göra hela nernålnings-proceduren en gång till.
 
Och när jag äntligen var klar, tog ett steg tillbaka och skådade mitt verk så kom jag ihåg det där med att jag ju tycker att den är skitful.
 
Nåja, den blev klar i alla fall, efter väldigt mycket pillande och frustration ser den ut så här:
(här i typ rätt färg också, jag får inte kameran att tycka om sovrumslampan hur mycket jag än försöker)
 
Så ja, antingen är det ett skitkasst mönster, eller så har jag inte blivit bättre på det här. Alls.
 
Och här finns förresten mönstret om någon annan skulle få för sig att vilja testa.
Men spontant är det väl inget jag rekommenderar.

Kommentarer
Postat av: Signerat Johanna

Förstår inte vad du pratar om... Ser inget fel med den? Dock ser den inte ut som en duk.. mer som ett grytunderlägg :o

2012-06-29 @ 15:47:55
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback