AND THEN

 
Jo.
Jag är ju inte så bra på att använda plaggen som jag sytt.
Eller så kan man kanske säga att jag är dålig på att sy plagg som jag vill använda.
Ni vet, billiga tyger och för många "ohohoh! skitbra idé! måste testas! hur gör man?" har liksom lett till att det blivit så.
Och jag inser ju att det vore en fördel för min garderob om så inte var fallet. Därför tänkte jag försöka ändra på det.
Det lät speciellt som en überbra idé när jag märkte att jag äger ungefär två tröjor (som går att använda bland folk utan att de undrar om jag har nån underlig fäbless för noppiga kläder), så en egensydd tröja vore ju kalas.
 
I början gick det rätt bra. Jag hittade både ett finfint mönster i en Burdatidning och ett grålila, tunt tyg i tyglådan.
Visst, grålila är inte riktigt min färg, men ändå. Så sjukt kräsen när det kommer till kläder är jag ju inte.
Sen gick det lite sämre, när jag insåg att tyget är lite väl tunt. Men dubbla lager tyg kan ju vara kul. Speciellt eftersom jag kan försöka mig på den där all-in-one facing-grejen igen.
Här började jag väl kanske bli lite osäker på resultatet, men det låter ju roligt att göra liksom. 
Och sen märkte jag att det inte finns tillräckligt med tyg. Däremot hittade jag ett svart, tunt tyg som kan vara på insidan.
Så. Ja.
Nu är jag alltså tillbaka på "kommer aldrig att använda"-planet. 
 
 
Men ändå. Det skall fortfarande blir kul att sy ihop det. Och det finns faktiskt lite utrymme kvar i min "hell no."-hög.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Det gäller ju att mätta hell-no-högen så du sen kan handla nytt! Eller hur? Nya tyger för att sy nya fina saker eller bara kläder ändå! Perfekt!

2012-11-22 @ 11:48:20
URL: http://rostmackan.blogspot.com
Postat av: Fredrikapåvinden

Hahaha åh så himla kul inlägg! Hög igenkänningsfaktor! Mina hetaste tips är att välja sina tyg med omsorg och att vara jättenoga med passformen (tråkigt, men ack så viktigt)

Svar: Åh, tack för tipsen! Och vad roligt att veta att det är fler som fastnar i den där fällan :)
phyllisholly.blogg.se

2012-11-22 @ 23:47:16
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback