HELP!

 
Min framtida jacka skall tydligen ha passpoalfickor med lock, så idag har jag övat på hur man gör såna.  
 
Först genom att läsa instruktionerna som följde med mönstret.
Jag läste, nålade lite, sydde lite, läste igen och tog ett steg tillbaka för att beskåda mitt verk.
Och alltså nej. Jag är inte helt säker på om det är min läsförståelse eller Burdas tydlighet det är fel på, men man kan väl säga att det inte blev speciellt bra.  
 
Så jag bestämde mig för att pröva mig fram när ficka nummer två skulle sys.
Det gick faktiskt bättre. Jag skulle kanske inte nödvändigtvis säga att det ser bra ut, men helt klart framsteg.
 
Nåväl, när jag skulle pressa delarna på plats blev jag ändå lite osäker. Hur skall egentligen en passpoalficka med lock se ut?
Jag hittade inte något att jämföra med i garderoben, och det gick inte helt bra att när jag frågade google heller.
 
Jag skall alltså öva lite till på hur man får den snygg, men om vi fokuserar på hur bitarna sitter ihop nu då:
 
Skall alltså passpoaldelen ligga alldeles intill ficklocket?
Hjelp?

Kommentarer
Postat av: Ellet

Amen precis sådär! Jag lovar.

Nej förlåt, jag har ingen aning. Men det ser jättefint ut!

2012-11-09 @ 21:46:37
URL: http://rostmackan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback