I'D BE SAFE AND WARM

 
Jag har virkat en till huvudbonad!
(Egentligen vill jag skriva att det här var sista gången på ett tag (så att ni inte skall tröttna på min blogg), men både ni och jag vet nog att det inte stämmer.)
 
Det blev en väldigt rosa sådan. För det var det enda garn jag hade hemma.
Så nu vill jag knalla till Södra Garn och se om jag hittar nåt i en mer Lindaanpassad-färg.
Tänk, den här gången kanske jag och expediten till och med förstår vad den andra pratar om. Vore ju kalas.
 
Rosa, som sagt.
Jag är inte så bra på det där med coola miner ännu, men jag övar på det.
Och vi är uppenbarligen inte så bra på att göra oss av med alla onödiga grejer som står i vardagsrummet heller.
Kan inte direkt påstå att vi övar på det.
 
Och så här ser den ut när kanten är nervikt. Vilket den alltså inte skall vara. Jag ville bara visa för er.
För ni är antagligen jätteintresserade. 
 

Kommentarer
Postat av: Luxxie - Kreativt kaos

Vilken snygg! Hur gjorde du resåren? Jag har aldrig fattat hur man gör resår med virkning. Har då nått mönster? :)

Svar: Tack! :) Jag kan inte riktigt det där med mönster ännu, så jag följde en tutorial på youtube. Om hon är lika övertydlig i sina mönsterbeskrivningar som i sina videos så borde det här fungera mer än kalasbra för ett proffs som dig: http://www.crochetgeek.com/2012/03/crochet-cable-cuff-cap.html
phyllisholly.blogg.se

2012-11-24 @ 01:25:20
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Liie

Du skriver så himla skönt haha! Coola miner är fan svårt alltså, men jag tycker du lyckas :)

2012-12-06 @ 07:51:40
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback