SAT ON A RUG BIDING MY TIME

 
De senaste åren har vi försökt lista ut hur man roar en kanin. 
Vi har konstruerat klätteranläggningar, sått gräs och köpt en boll till henne. 
Och om man bortser från gräset verkar det inte riktigt som att hon uppskattar våra försök.
En snabb blick kan man få, möjligtvis går hon fram och nosar lite, innan hon går och lägger sig igen.
Så vi har väl antagit att det enda den där lurvbollen tycker om är att sova och äta.

Tills vi tillfälligt placerade vår finfina, lite lätt sönderbrända hallmatta på balkongen.
Jag har aldrig sett en så ivrig kanin förut (och då hade vi ändå en hane och två honor förut), hon är helt galen i den. Leker och biter och bygger någon form av koja. Like!
 

 
Det kan ju vara så enkelt att hon gillar vad vi gillar, så nu överväger jag att köpa en snygg boll till henne.
Den hon fick förut hade liksom en bild av Hannah Montana på sig.

Kommentarer
Postat av: Luxxie - Kreativt kaos

Så gulligt! Min Alva gillar också att bita i mattor och rumstera om. Dock har hon inte fått leva ut det så mycket eftersom jag inte har en matta hon får bita sönder. Jag köpte en fleecepläd åt henne förr, men den var hon måttligt intresserad av. Jag tror det handlar om att dom gillar att bygga bo. Det är ju så grymt gulligt när en liten kanin försöker ge sig på en gigantisk trasmatta och helst ska flytta på den, haha.

Mycket söta bilder på er kanin, tror jag smäller av lite :)

2012-10-26 @ 16:26:16
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Ellet

Men hon är ju så jävla SÖT! Jag vill också skaffa kanin när jag ser henne. Kul att hon hittat något hon är passionerad över här i livet, smutsiga mattor på en kall balkong. Smaken.. är som baken? :)

2012-10-27 @ 16:34:07
URL: http://rostmackan.blogspot.com
Postat av: Liie

Haha ååh underbart! Min kanin älskar bollar, men det är ju en hane så.. ;) Han gillar också att dra i filtar och sånt. En gång såg jag hur han skuttade runt med en handduk i munnen och hur han gång på gång klev på den samtidigt så det liksom tog tvärstopp, så sött :)

2012-10-28 @ 19:08:55
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Signerat Johanna

Sån himla söt liten krabat!

2012-10-29 @ 23:09:30
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback