WITH THE MULTI-COLORED MIRRORS

 
När det kommer till kläder är jag svindålig på det här med proportioner.
 
Alltså visst, när jag kollar på Project Runway och Michael Kors viftar med händerna och slänger ut sig ett nasalt "I mean hello! Proooportions guys!" till några väldigt nervösa designers kan jag se att något ser lite konstigt ut med plagget.
Men jag skulle inte kunna säga var linjerna egentligen skall vara.
Och jag känner att det nog skulle gå att lära sig se det (helt omöjligt är jag faktiskt inte), och det kunde ju vara en rätt bra grej när man ändå försöker göra sina egna kläder. 
 
Lättast vore det kanske om jag hade en provdocka, så jag kunde nåla upp, ta ett steg tillbaka, klia mig på hakan och upprepa proceduren tills jag känner mig nöjd.
Nu har jag inte det.

Det var vad jag helt osökt kom att tänka på när jag balanserade på den lilla pallen vi har på toaletten för att, i den enda spegel vi har, lyckas klura ut längden på min klänning.


Helkroppsspegel i hallen när den är klar, eh ja tack.

Kommentarer
Postat av: Signerat Johanna

Alla behöver en helfigursspegel chopchop! Finns provdockor att köpa på iems :D dem kostar "bara" si så där 1000 kr. Jag tänkte köpa en som prydnad (haha) innan jag såg prislappen..

2012-09-21 @ 14:55:04
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback