PLANT TYCOON

 
Efter att ha inspirerats av Ellets fantastiska framgång har det börjat klia lite i mina gröna fingrar.
Ni vet, de där som jag egentligen helt saknar.
 
Så jag har funderat lite på det där, om jag någonsin tagit hand om en växt som inte gett upp helt plötsligt.
Kaktusar skall visst överleva typ allt, men efter att ha ägt en bunt med stickiga pinnar kan jag meddela att de i alla fall inte överlever mig.
Och det känns inte riktigt som att att palmen räknas.
Dels för att den är övermänsklig (överväxlig?) och envist skjuter upp nya skott varje gång jag råkar bryta av den, och dels för att Gab brukar smyga dit lite vatten när jag glömmer bort den.
 
Det enda jag kan komma på som överlevt mina brutala metoder är nog solrosorna jag odlade i mina föräldrars trädgårdsland när jag var liten. Eller ja, "odlade". Min pappa hällde ut överbliven fågelmat, och när det började dyka upp gröna skott var jag snabbt där och norpade äran för dem.
Men ändå. Jag tror det är det enda i växtväg som jag tagit hand om helt själv (nästan) som inte dött.
 
Hm.
Så en solros på balkongen kanske?
Vad tror ni? Hur många veckor ger ni den?
 
Och eftersom jag inte nån bild på ett solrosfrö får ni se två filurer i Gabs växtskåp istället.
Jalapeño och en blommande stevia.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Du, jag tror det kommer bli skitbra! Och glad att jag kan inspirera lite, med mitt nästan-dödande av tomatplantorna som har skett härhemma, haha! Det var nära där en dag.

2013-04-23 @ 21:11:29
URL: http://www.ellets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback