FOUND A GARDEN OF EDEN

 
Inredning är ju inte vår starka sida.
Tavlor står på golvet, vardagsrummet saknar gardiner och trassel av sladdar ligger lite här och var. 
Men vi har ju i alla fall vår väldigt blå soffa som agerar färgklick i den annars rätt grå lägenheten. Och kudden Gab sydde i lågstadiet förhöjer säkert mysfaktorn lite. Så något är det ju. 
Man gör så gott man kan liksom.
 
Balkongen däremot har inte fått någon kärlek alls.
Alltså den går ju att vara på förstås. Och Nora hoppar ju omkring där ibland och livar upp den lite.
Men ni vet, den har aldrig (=sen vi flyttade hit) sett lummiga växter, blommande citronträd, orientaliska kuddar eller små kaffebord.
Och även om kaninen gör sitt yttersta för att hjälpa till genom att lämna små bruna dekorationerna lite här och var så har det ju inte känts som samma sak dåva. 
 
Men nu hörrni, så har det blivit ändring på det!

För igår när jag satt ute på vår tråkiga betongklump och matade den lilla fluffbollen gjorde jag en spännande upptäckt i hennes fröblandning:
Nämligen ett solrosfrö!

Och med ett solrosfrö kan man ju göra två saker (om vi bortser från att äta upp det då):
 
1: Göra en utdragen bildserie som man döper till "hitta solrosfröet" i sann Where's Waldo?-anda, och sen tycka att man är jättefestlig medan man kollar igenom minneskortet
Höhö!
 
2: plantera det.
 
Så, efter att jag fnissat klart började jag, med imaginära bilder av vackra balkonger på näthinnan, entusiastiskt rota runt bland våra odlingsgrejer.

Och nu, nu kan äntligen jag också sitta och lyssna på fågelkvitter i morgonrock och fluffiga tofflor medan jag sörplar i mig en kopp kaffe på morgonen*!
 
 
En lika vacker och inspirerande balkong som de på mäklarnas hemsidor! Win!

*Så fort jag skaffat en morgonrock, fluffiga tofflor och börjat dricka kaffe alltså.

Kommentarer
Postat av: Ellet

SKulle fan vilja ha ett citronträd men det är för mycket underhåll på dom. Och man kan förstås inte ha dom utomhus och inomhus blir det inte mycket sol. Och så gillar jag inte citron särskilt mycket, förstås. Hmm. Jag tror på den där solrosen! Hur lång tid tar dom på sig?

Svar: Åh, citroner som är det bästa som finns! Jag var tvungen att gå titta till solrosen för att kunna ge dig ett exakt svar på hur det går, och vettu, den är redan på gång! om det inte är en liten grön, len sten som ligger där. Vågade inte peta så mycket.
phyllisholly.blogg.se

2013-05-15 @ 19:14:23
URL: http://www.ellets.se
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Jag är lite sugen på att testa att plantera något men alla växter jag har dör..

London var en nöjesresa:)

2013-05-15 @ 20:38:57
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Alicia

Alltså dina formuleringar och din humor! Ha! Gör min dag.

Har precis själv satt ett par potatisar i hinkar på balkongen och sådde några paprikakärnor härom dagen. Nu måste jag bara komma ihåg att vattna (min enda svaghet - vattningsminnet, that is). Drömmer också om orientaliska kuddar på balkongen men herregu vilken misär där är just nu. Vi får dela inspiration och tips (eller misslyckade odlingshistorier) under gång.

2013-05-22 @ 15:48:26
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback