THE WHITE STRIPES

Nu skall jag bara fästa några trådar till, sen är jag klar med den randiga klänningen.
Från början gjorde jag den bara för att jag ville göra ärmar utan mönster (tja, jag har väl aldrig gjort ärmar med mönster heller iofs) och nu är jag lite förvånad över hur sabla bekväm den är.
Ärmgrejen vart väl lite sådär, men det är helt klart framsteg från förra gången jag försökte mig på såna.

Jag har inte orkat stryka något ännu (inte borstat håret heller tydligen), men ändå:


På bild är det väl inte så stor skillnad från förut, förutom att man inte ser mina underkläder (Kalas!)
Men den faller bättre nu och jag gillar den vita kanten som skymta fram under.

I nacken blev det någon skum variant av ett brottarlinne, som faktiskt är lite jämnare än vad det ser ut att vara.

Nu ropar en äggmacka på mig, later!


Kommentarer
Postat av: PussJorvas

Ser ju sommrig och fin ut också :) och sval. Åh vad jag önskar jag hade en riktigt sval sommarklänning..du känner inte för att sy en åt mig? hoohohoo:D

2010-06-22 @ 20:05:22
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: AMANDA TYPMANDAAH

pusssssss

2010-06-27 @ 20:16:24
URL: http://typmandaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback