A TIME TO REND A TIME TO SEW

 
När jag var hemma berättade min pappa att han har fått tag på en gammal symaskin, en Husqvarna.
Tydligen fick små flygande varelser för sig att bygga ett bo i den, den tidigare ägaren skulle slänga den men gav den istället till någon som sen gav den till pappa.
Eller ja, något åt det hållet i alla fall.
Ärligt talat hängde jag inte riktigt med där, sannolikheten att min pappa skulle ha en symnaskin kändes typ obefintilig så jag trodde han försökte lura mig.
Tills han berättade att han skall göra om den till en svarv.

Så vi trippade ut till dess ärorika plats i garaget för att spana in den lilla bobeklädda skönheten.
Efter lite joxande och många "men vad gör den här spaken då?" lyckades vi till och med få igång den. Den går kanske lite trögt och är lite rostig, men ändå. Fungerar gör den i alla fall. 
 
 
Så nu börjar projekt "rädda symaskinen från att bli en svarv".
Jag har väl inte sådär jättehöga förväntningar, men ändå. Vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Annika

Typiskt pappa att samla på sig en massa konstigt gammalt skrot. Men, jag bara undrar, hur gör man en svarv av en symaskin?? Och du behöver inte vara orolig, du borde ha sisådär 10 år på dig innan han hinner göra något med den där ändå.. ;)

2012-08-14 @ 14:28:29
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Tycker gamla symaskiner är så snygga:D

2012-08-15 @ 17:47:58
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Signerat Johanna

Mysigt med en gammal symaskin! Men en svarv? Stackars symaskinen! Sorry att jag ej kikat in på ett tag, haft så mycket att göra att jag inte varit inne på datorn på flera dagar!

2012-08-16 @ 12:19:25
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback