SNOWTIME

 
Som vanligt planerade vi att göra en massa produktiva grejer i helgen, och som vanligt blev ungefär ingenting gjort.
Den här gången satte vi oss i alla fall inte vid varsin dator på fredagskvällen och vaknade ur datorkoman på söndagen.
Nej, den här gången låg jag utslagen i soffan med en jäkligt envis migrän, medan Gab passade upp på martyr-Linda.
 
Så, lägenheten är inte så fin som jag hade hoppats på, kylen är inte överfull med mat och inga nya garner har inhandlats.
 
Däremot har jag knutit massor (snarare tio, men ändå) små sytrådssnöflingor framför tjockteven.
Jag har inte pressat eller fäst dem ännu, så de är lite sneda nu. Förhoppningsvis blir de fina sen när några trådar klippts av och strykjärnet valsat runt lite över dem:
 
 
Så nu är planen att göra några till, och sen skall jag försöka komma på nåt roligt julpyssel att använda dem till.
 

Kommentarer
Postat av: Ellet

Fint! Jag gör sakta med säkert egna julkort. Efter allt detta slit är det bäst att folk uppskattar dom, haha!

2012-11-26 @ 18:49:30
URL: http://rostmackan.blogspot.se/
Postat av: Signerat Johanna

Tyckte de var fina redan nu! I övrigt känner jag igen mig i att planera att göra massa men att det aldrig blir av!

2012-11-27 @ 20:41:44
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se
Postat av: SofiaMargareta

Åhh, superfina! Kanske ska försök mig på det här jag också. Kollade på instruktionerna längre bak i ditt arkiv och det såg inte överdriver svårt ut.. Har du gjort snöflingorna efter mönster eller ur huvudet?

Svar: Tack! Den minsta är ur huvudet, den mellanstora är inspirerad av ett mönster, och de största (och också finaste imho) är gjorda efter mönster. Jag kan inte hitta exakt vilket jag använde nu, men jag det skall finnas här i alla fall: http://www.tattingpatterncentral.com/categories/snowflakes.php Om inte annat finns det massvis med andra snöflingsmönster där som är kalasfina :)
phyllisholly.blogg.se

2012-11-28 @ 13:08:33
URL: http://sofiamargareta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback