A DAY IN THE LIFE

 
Hej, jag lever!
 
Det gick rätt bra igår. Nu skall huden pressas ihop till max!
Så jag har fått nya (sjukt tighta) handskar, strumpor, elastro gel och duo derm (tänk typ gelliknande stora plåster, som skall ligga på ärren)
 
Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva, så jag tänker lista lite kort vad som känns mer och mindre bra istället.
 
Kalasbra:
- De där gelplattorna gör att jag inte längre behöver smörja in ärren hela tiden, awesome!
- Jag skall börja gå till en arbetsterapeut i Malmö så nån kan hålla lite koll på mig.
- Äntligen är jag med på ungefär hur mycket det kommer att blekna.
- Det finns alltså en plan nu, och jag vet ungefär hur den ser ut, jei!
 
Kanske inte riktigt lika bra:
- Elastro gel gör att begreppet snabbdusch försvann igen. Eller ja, det går väl fortfarande lika snabbt att duscha, det är väl mer omplåstringstiden efteråt jag stör mig lite på.
- Att tryckas ihop är inte så jäkla bekvämt. Och det är möjligt att jag fortfarande håller på med det här nästa gång jag skall dit. Vilket är i Februari. snark.
- Om det här inte fungerar finns det antagligen inget bra sätt för mig att bli av med upphöjningarna sen. Just nu känner jag att det inte spelar någon roll, men jag vet inte om jag fortfarande tänker så om tio år.
 
Jobbigast är helt klart handsken. Det gick snabbt att vänja sig med att tvätta ansiktet med en hand och att dra på en diskhandske när man skall torka av spisen eller skölja ett glas, däremot har det varit lite svårare att vänja sig vid smärtan.
Bara nån timme efter att jag hade lämnat sjukhuset var huden mellan fingrarna söndernypt igen.
 

 
Men det funkar.
Och överlag är jag rätt nöjd ändå.
Det känns som att det kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Åh. Måste dom nypa mellan fingrarna? Vad jobbigt! Men skönt att du fått ordning på information och hoppas att du får mycket nytta av gelplattorna :) Varför ska du trycka ihop huden? Så det inte drar i den när det läker?

2012-09-12 @ 17:10:36
URL: http://rostmackan.blogspot.se/
Postat av: Mimmi

Hej,
Har hoppat runt lite i din blogg och tycker du syr urfina saker! Gör du egna mönster lr?

Svar: Tack, vad glad jag blir :) Ja, det händer.
phyllisholly.blogg.se

2012-09-12 @ 18:22:31
Postat av: Signerat Johanna

Usch, hoppas verkligen att det blir bra för dig sen. Men om det är till någon tröst så tycker jag inte man tänker på ärren så mycket. Fast det här med att det gör ont.. fick du inget smärtstillande?

Kram

2012-09-12 @ 21:34:52
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback