FIT JUST LIKE A GLOVE

 
Jag har ju haft Duo Derm extra tunn på handen. 
En väldigt tunn, plåsterliknande sak som skall sitta på ärren i 3-6 dagar tills den antingen trillar av självmant eller man får slita av den till ljudet av sina egna väldigt höga toner.
Förra veckan, efter att jag var klar med kvällens sånglektion, märkte jag att ärret luktade rätt skumt.
Det var liksom skrämmande likt lukten min inpaketerade hand hade när jag var på sjukhuset.
Tror jag, ungefär så kommer jag ihåg den i alla fall. Gissar på att alla tabletter och att handen ju aldrig var mer än en armslång ifrån min näsa gjorde att jag egentligen inte märkte så mycket av det då.
 
Hur som helst, det här med lugn och sansad har ju aldrig varit riktigt min grej, så ungefär en sekunder senare befann jag mig i köket framför Gab, dansandes på stället, hysteriskt viftandes med händerna och vrålandes något i stil med "OMGtrordujaghållerpåattruttnaNUDÖRJAGNOG". 
 
Det tog ett tag, men efter att han hade lugnat ner mig lite dränkte jag in handen i tvål tre gånger och konstaterade att Duo Derm faktiskt luktar lite liknande. Så kändes det bättre.
Men helt övertygad var jag ju inte, så jag bestämde mig för att ersätta min Duo Derm med Elastro-Gel.
En tjock, plåsterliknande sak som tas av varje gång man skall duscha.
Samma grej jag har på foten alltså.
 
I förrgår blev det av.
Bästa. idén. E V E R!
Det ser kanske lite skumt ut, men herrejäklars vad skönt är.
Typ som att doppa handen i ett mjukt, svalt moln.
Och nu doftar jag sommaräng igen.
 
 
...Jaja, egentligen skrev jag det här inlägget bara för att få visa min nya boxing look-alike hand.

Kommentarer
Postat av: Ellet

Om inte annat så lär man sig mycket av din blogg! :)

Och, känslan av att kanske hålla på att ruttna - ja, då får man göra VADSOMHELST. Gråtäta glass med andra handen eller skrika i köket. Accepterat!

2012-09-26 @ 14:00:22
URL: http://rostmackan.blogspot.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Det roliga är att jag har alltid sett mig själv som sjukt otränad och ovig - det var inte förrän jag började med yoga för ett par månader sedan som jag upptäckte att jag är ju inte alls så ovig som jag trott! Och det allra roligaste är att man ser framsteg så fort, kroppen är ganska otrolig, det krävs inte så mycket för att man ska kunna träna upp sig till att göra positioner man förut trodde var helt omöjliga. Det är väldigt kul att se att kroppen och andningen förändras allt eftersom man praktiserar yoga. Jag kör yogaklass en dag i veckan och hemmaträning ca 1-2 gånger i veckan, hemma jobbar jag inte så mycket på andning utan mer stretch.

2012-09-27 @ 15:40:41
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

vad skönt det måste vara att få byta, jag kan inte ens tänka mig :)

2012-09-27 @ 19:21:34
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Signerat Johanna

Haha, hög igenkänningsfaktor på reaktionen! Jag är likadan med allt. Fast sen är jag ju hypokondriker också ifs, så jag kanske har mindre befogade anledningar att reagera så.. Minns att jag en gång gick runt och trodde jag hade cancer i halsen, så tvingade tillslut mamma att kolla på dem... Och så sa hon "Men gumman lilla, det där är ju dina salivkörtlar".... xD pinsamt! Tänk dig den om jag varit hos doktorn...

Men bra att det äntligen håller på att bli bättre! Och att du fick en handske som inte luktade apa. KRAM <3

2012-09-28 @ 15:05:44
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se
Postat av: Sanna Andersson

vad är det där för handske och varför har man en sån ?

2012-10-01 @ 17:51:25
URL: http://moonzanna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback