HONEY PIE

 
Det har inte hänt så mycket senaste dagarna så ja, ni vet. Det finns inte så mycket att skriva om.
 
Eller ja, om man bortser från en grej i alla fall. Men den är å andra sidan nästan historisk:
Jag har lagat en paj!
Yup. Paj. Jag. 
Min syster bjöd nämligen på den godaste paj jag någonsin ätit (eller okej, det står mellan den och Gabs mammas kantarellpaj med brieost) när jag och hon hade lyckats pricka in ett besök hos våra föräldrar samtidigt, så jag var liksom tvungen att testa.
 
Så, bilder från tillagningen av en ost- och skinkpaj med en hemlig ingrediens:
Ägg och grejer.
 
Första gången på hur länge som helst som jag fixade deg. Ovant med en hand, men det fungerade kalasbra.
 
Skinka, basilika, körsbärstomater och ost. Nomnom.
 
Och så den hemliga ingrediensen som var hela grejen med pajen: Senap.
Man kan väl säga att jag var lite skeptisk. Speciellt med tanke på att receptet kom från samma person som för sisådär 20 år sen lurade mig att strömkablar är ätbara. Var pinsamt gammal när jag insåg att det antagligen var lakritssnören hon hade bjudit mig på.
 
...Okej, det ser inte sådär jättegott ut, men jag lovar, lätt godast på länge!

Kommentarer
Postat av: Annika

Luras? Nu förstår jag inte.. Är dom inte ätbara då? :)

2012-10-01 @ 13:11:26
Postat av: Annika igen

Jag tycker att det ser jättegott ut! Imponerande förresten att du får till en pajdeg med en hand, jag tycker det är jobbigt med två händer.. ;) Puss!

2012-10-01 @ 13:17:55
Postat av: Fredrikapåvinden

Mmmm såg mums ut! Det måste provas

2012-10-01 @ 21:28:23
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se
Postat av: Signerat Johanna

Såg riktigt gott ut! Maila mig hela receptet? :)
HAHA så söt med lakritssnörena, tänker lite på Robin i How I met your mother hur hon trodde att hennes hund som dog blev förvandlad till en sköldpadda...

2012-10-01 @ 22:05:37
URL: http://www.signeratjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback